מיכאל כהן טבעות אירוסין

האם נכון לחפש חנות תכשיטים או צורף תכשיטים?

jewelry-art-work

מה יותר כיף בלהתקשט בתכשיט חדש? קניית תכשיטים היא מהנה ביותר, בין אם מדובר על תכשיט לאירוע נוצץ או תכשיט ליום יום. רכישת התכשיט היא חוויה יוצאת דופן ובחירת התכשיט על כל מורכבותו, כמו סוג המתכת , האם משובץ יהלום, כמה קראט וכיוצא בזה, היא בחירה לא קלה. כמו בכל אופנה, גם היצע התכשיטים הקיים הוא טרנדי ותלוי בטכנולוגיות ייצור משתנות.

טבעת מחנות או צורף?

שוק התכשיטים מחולק לשני שווקים : שוק הקמעונאות ושוק הסיטונאות. השוק הקמעונאי מורכב מצורפים אשר מציעים עיצוב מיוחד לתכשיטים,  מקוריות בעיצוב ויצירה של כל תכשיט בנפרד בעבודת יד.

כיום הושק הקמעונאי בתכשיטים מתפתח ונותן מקום לצורפים להציע תכשיטים ייחודיים. אנשים המחפשים תכשיטים מחפשים את היחס האישי  שצורף מציע. החוויה ברכישת טבעת נישואין או תליון מיוחד לבת הזוג הופכת להיות הרבה יותר בעלת רגש ומעורבות אישית בייצור התכשיט על ידי צורף תכשיטים מיומן, אשר בעזרת הכישרון והידע שלו יכול להעניק לתכשיט משמעות הרבה יותר חזקה וסנטימנטלית.

 

כישרונם של צורפים

הצורפות היא עבודת אמנות הדורשת מגוון רחב של כישורים. לא רק הידע הנדרש לגבי עיבוד מתכות ושילובן, ציפויים שונים לתכשיט אשר מקנים למתכת מראה זוהר יותר, התמצאות בטכניקות שיבוץ אבנים יקרות, הצורף צריך להיות בעל כישרון יצירתי טכני ליצירת עיטורים וליטושים שונים של מתכות אשר יביאו למראה הכובש של התכשיט. מעוניין בעיצוב טבעת אירוסין מיוחדת? או בחירה מתוך קטלוג טבעות האירוסין שלנו?

כל צורף תכשיטים מנסה להתאים את התכשיט ללקוח על פי מעמד ותקציב ובמגבלות אלה לייצר את התכשיט האופטימלי בעיני הלקוח. ככל שהצורף מעמיק בידע לגבי מתכות, שילוב האבנים המשובצות במתכת הספציפית,  כך התוצאות של התכשיט המעוצב יהיו מרהיבות יותר.

באופן טבעי, תכשיט המיוצר בקפידה מחומרים ייחודיים איכותיים ובעבודת יד, עיצוב מקורי וייחודי, יהיה יקר יותר מאשר תכשיט הנרכש על פי דגם ויוצר בסיטונאות. התשלום עבור אותו תכשיט מעשה ידי הצורף אולי יהיה גבוה אבל את ערכו לא ניתן להשוות לתכשיט הנקנה בחנויות ידועות.

לסיכום, כשאנחנו מקבלים תכשיט יקר מעשה ידי צורף, הליך הייצור שלו כרוך בהמון חשיבה וכישורים מיוחדים בהם ניחן הצורף.