מיכאל כהן טבעות אירוסין

מתנות לבת מצווה – בעבר איפור כיום תכשיטים

אימהות ידעו לספר שכאשר הן הגיעו לגיל 12 וההורים שלהן עשו להן בת מצווה, אז הן ביקשו מתנות לבת מצווה, ערכת איפור, כמו שמגיעה לילדה גדולה בת 12. לא תמיד הן קיבלו אותה, את הערכה המבוקשת, הרי בכל זאת, לא כל הורה מוכן שהילדה שלו תתחיל להתאפר, מדובר בתהליך שלא רק הילדה אמורה לעבור אלא גם ההורים.

היום כשילדה מבקשת מתנות לבת מצווה, היא כבר יודעת בדיוק מה היא רוצה והיום קשה יותר להגיד לה לא. את שלב האיפור יש בנות שעוברות הרבה לפני שהן מגיעות לגיל 12, ככה זה שהעולם מתקדם ובטלוויזיה מראים לנו בנות בגיל צעיר שכבר מתאפרות ומתלבשות בצורה נשית ובוגרת.

מיותר לציין כי טבעות הן אחת ממתנות הבת מצווה היפהפיות ביותר ומועדפות על ידי בנות רבות, לעיתים הן בוחרות טבעת יהלום מקטלוג טבעות אירוסין כמתנת בת מצווה.

איזה מתנות קונים היום לבת מצווה?

אז אילו מתנות לבת מצווה אפשר לקנות היום לילדה? זה אולי יישמע לכם מוגזם, אבל תכשיטים. לא מדובר על עגילים או צמידים עם יהלומים, לזה הן יצטרכו לחכות כשיגיעו לגיל מאוחר יותר, גם בגלל שזה לא מתאים לילדות בנות 12, גם בגלל העלויות וגם בגלל שאם חס וחלילה יקרה משהו לתכשיט, התחושה יכולה להיות קשה מאוד.

אילו תכשיטים כן אפשר לקנות לבת 12? ראשית, מאחר ומדובר בבת מצווה, אז תמיד אפשר לתת לה תכשיט בעל משמעות משפחתית. תכשיט ישן של אימא או של סבתא. יש בכך אקט מאוד יפה של העברת הלפיד. כמובן שהתכשיט צריך להישמר ורצוי שלא תעשה בו שימוש יום יומי, אלא רק לאירועים מיוחדים.

אפשרות שנייה היא לרכוש לה שרשרת עם שמה או קישוט מיוחד. אם זו השרשרת הראשונה שלה זה בהחלט יכולה להיות משהו מיוחד שיסמל את היום הזה. אנחנו יכולים למצוא בקטגוריה של מתנות לבת מצווה הרבה שרשראות הולמות. במובן מסוים הדבר מזכיר את השעונים שמקבלים הבנים מהאבות בבר מצווה.

סט תכשיטים – מתנה מודרנית!

עוד אפשרות היא לקנות תכשיטים תואמים, עגילים ושרשרות שיכולות להתאים לאירועים שונים, משפחתיים או אחרים. מאחר ובגיל הזה הבנות כבר מתחילות לשים לב איך הן מתלבשות ואיך הן יוצאות (אומנם עדיין מוקדם אך בקרוב מאוד הן יתחילו לצאת עם בנים), הן ישימו לב לתיאום בתכשיטים, ותהיו בטוחים שהן יחפשו גם בגדים שתואמים את התכשיטים.

אפשרות אחרונה שנציג הם תכשיטים מעשי יד. אם מדובר בבנות שאוהבות אומנות, דברי רטרו ווינטאג’, אז אין ספק שאם תלכו איתן למעצבת שמעצבות תכשיטים בעיצוב שלהן, הן יאהבו את הרעיון. מי יודע אולי זה ימשוך אותן גם לעסוק בתחום.

אנחנו יודעים שזה לא קל למצוא מתנות לבת מצווה, הרי מה שילדות אוהבות היום, מחר ייתכן וכבר לא יהיה באופנה והן לא יתחשבו בו, אך תכשיטים הם משהו שלא משנה מתי, תמיד הן יאהבו, גם אם הן לא ישימו אותם באותו רגע שתרצו, תהיו בטוחות שזה עוד יקרה.